zondag 29 april 2012

Oranje


Morgen kleurt Nederland weer oranje.
Koninginnedag, een dag vol saamhorigheid, gezelligheid, muziek en (rommel)markten.
Een dag vol kleur, het geeft mij altijd een prettig gevoel.
Ik ben gek op kleur.

In mijn 1e woning had ik iedere kamer in andere kleuren, in verschillende stijlen, want iedere kamer heeft per slot van rekening een eigen functie.
Nee hoor, geen kermis of flitsende boel, maar kloppend en sfeervol.
Net als u waren er meer mensen die twijfelden na het 
horen van al die kleuren, maar waren net als ik enthousiast
bij het zien van mijn woning “in het echt”.
Ze zagen dat kleur toch best wel heel gezellig en goed kan in een woning.
Het doet echt iets met je gevoel.
Mijn eerste woning is dan ook het begin geweest dat ik werd gevraagd
bij mensen thuis om hun te helpen bij hun interieur.

Zonder kleur kan ik niet leven.
Nu ik samen woon leef ik nog steeds in kleur.
Andere kleuren, omdat je soms ook compromissen moet sluiten.  ;-)
Maar dat is in ons geval goed gelukt al zeg ik het zelf.
Inmiddels met 2 kinderen is kleur niet meer te vermijden
en gelukkig maar.
In de kinderkamers kon ik fijn met kleur aan de slag.
In de woonkamer zijn oranje en rood kleuren die een warm, gezellig en sfeervol 
gevoel geeft.
En nee, oranje hoeft niet altijd oranje boven te zijn.
Iedere kleur heeft verschillende kleurwaardes waardoor kleur voor iedereen
 kan zijn.

Kleur, veel mensen willen wel, maar durven het niet goed.
Na het volgen van een workshop of cursus heb ik vaak
gehoord dat mensen daarna de stap toch namen en zich
afvroegen waarom ze dat niet eerder hadden gedaan!
Een pot verf kost relatief weinig en maakt al een wereld
van verschil.
Probeer het ook eens en geniet!

Geen opmerkingen: